ODKRIVANJE IN DELO Z NADARJENIMI UČENCI
Nadarjeni učenci so učenci, ki izkazujejo visoko nadpovprečne intelektualne sposobnosti ali visoko nadpovprečne učne rezultate na posameznih učnih področjih, v umetnosti ali športu. Šola tem učencem, v skladu z 11. členom Zakona o osnovni šoli, zagotavlja ustrezne pogoje za vzgojo in izobraževanje, tako da jim prilagodi vsebine, metode in oblike dela ter jih spodbuja k vključitvi v dodatni pouk ter druge oblike skupinskega dela.
V osnovni šoli sledimo konceptu Odkrivanja in dela z nadarjenimi učenci v devetletni osnovni šoli, ki ga je sprejel Strokovni svet RS za splošno izobraževanje, februarja 1999.
ODKRIVANJE NADARJENIH UČENCEV
- Evidentiranje nadarjenih učencev
Evidentiranje nadarjenih učencev poteka najbolj zgodaj ob koncu 6. razreda (ali kasneje), na osnovi učiteljevega poznavanja učencev in njegovega pisnega mnenja. Sledi seznanitev staršev z nadaljnjimi postopki in soglasja za izvedbo postopka identifikacije. Evidentirane nadarjene učence potrdi oddelčni učiteljski zbor na redni seji ali ocenjevalni konferenci, načeloma ob koncu šolskega leta.
- Identifikacija nadarjenih učencev
Identifikacija nadarjenih učencev se izvaja najbolj zgodaj v 6. razredu (ali kasneje).
Vključuje tri kriterije:
- ocenjevalne lestvice nadarjenosti (izpolnjujejo učitelji, ki učenca poučujejo);
- test intelektualnih sposobnosti in
- test ustvarjalnosti (testiranje izvede zunanji psiholog na šoli).
Učenec je identificiran kot nadarjen učenec, če po enem kriteriju dosega visoko nadpovprečen rezultat (90% -100%).
Ugotovitev o tem, da je učenec prepoznan za nadarjenega, potrdi oddelčni učiteljski zbor.
- Seznanitev staršev
Svetovalna služba pisno seznani starše, da je bil njihov otrok spoznan za nadarjenega in pridobi soglasje za nadaljnje delo z otrokom.
DELO Z NADARJENIMI UČENCI
Delo z nadarjenimi učenci poteka na osnovi individualiziranega programa dela, ki ga razrednik/svetovalna služba, v sodelovanju z učitelji, pripravi za vsakega nadarjenega učenca. Pri tem sodelujejo tudi starši in učenec.
Delo z nadarjenimi učenci lahko poteka na več načinov:
- kot prilagoditev vzgojno-izobraževalnega dela v okviru pouka (notranja diferenciacija);
- v obliki raznih dejavnosti, pri katerih učenec sodeluje (dodatni pouk, interesne dejavnosti, izbirni predmeti, tekmovanja, tabori, tematske delavnice, ogledi in obiski).