Vrtec bo zaradi pandemije koronavirusa še nekaj časa zaprt. Ritem življenja se je spremenil in prav vsi komaj čakamo na vrnitev v stare tire. Zavedamo se, da otroci težko prenašajo izolacijo, zato vam ponujamo nekaj povezav na spletne strani in predlogov za dejavnosti na različnih področjih.

GIBANJE:

  • se igra igre, ki vsebujejo osnovne načine gibanj z žogo (poigravanje, nošenje, kotaljenje, metanje, odbijanje, podajanje in lovljenje balonov, žog – različnih po velikosti, teži, obliki, materialu, barvi itn.);
  • vzpostavlja oziroma vzdržuje ravnotežje na mestu in v gibanju (stoja na eni nogi, hoja po črti, vrvi, hoja po robniku; guganje, zibanje, vrtenje …),
  • presipava riž, pšenični zdrob, koruzo, moko…iz ene posodice v drugo z žlico,
  • se igra s škatlami, stopa vanje, jih prenaša, potiska,
  • pretika vezalko skozi cedilo,
  • razrežemo slamice na manjše koščke in jh niza na vrvico…


JEZIK:

  • beremo skupaj, poimenujemo stvari, predmete, živali, barve..
  • posluša svoji starosti primerne pravljice, zgodbice, uganke, pesmice ter pripovedi o dogodkih,
  • pripoveduje ob ilustracijah po spominu, obnavlja pravljice, zgodbe,…
  • sodeluje v igricah s prsti, v akcijskih igricah (Biba leze, biba gre …), bibarijah (poiščite pesmice in bibarije avtorice MSire Voglar),
  • se nauči pesmico na pamet.

UMETNOST:

Glasbena umetnost:

Likovna umetnost:

  • riše z mehkimi svinčniki, kredami, ogljem, prsti …,
  • slika s prsti, dlanmi, gobicami, zelo širokimi čopiči …,
  • tiska z dlanmi, gobicami, predmeti, zmečkanim papirjem …,
  • gnete, modelira slano testo, (ki ga lahko sami izdelate) glino, plastelin, mivko …,

Plesna umetnost:

Dramska umetnost:

  • Izdelamo lutke iz nogavic, rokavov, rokavic, kuhalnic,…
  • se igra in posnema živali, ljudi,
  • igra se preproste gibalne, ritmične, govorne igre,
  • uporablja predmete tako, da predstavljajo druge predme

DRUŽBA:

  • si ogledate posnetek knjižnice, galerije, ceste, Škocjanskega zatoka ali drugih parkov,
  • se pogovarja z odraslimi o družinskih članih in dogodkih o Corornavirusu,
  • prometna varnost ( https://www.avp-rs.si/varnost-v-prometu/varnostni-pas/ )
  • sprehod v domačem kraju, opazovanje posebnosti….

NARAVA:

  • posnema glasove in gibanje živih bitij, predmetov, igrač, strojev idr.,
  • se igra z različnimi predmeti živalskega, rastlinskega in neživega izvora (usnje, kamenčki, školjke, les …) ter z različnimi snovmi (mivka, voda …) in pojavi (veter, svetloba, senca …),
  • posluša zgodbe o naravi,
  • sodeluje v pogovoru o tem, kaj mu prija in kaj ne ter kaj lahko stori za dobro počutje (pije, ko je žejen, obleče se, ko ga zebe ipd.),
  • se navaja na negovanje svojega telesa (umivanje rok, brisanje nosa, čiščenje zob …),
  • poskuša raznovrstno hrano in se pogovarja o tem,
  • se igra z vodo (v vodo meče različne predmete, predmete suši), z ledom,
  • se igra z mlinčki in ladjicami…
  • se igra s plastičnimi materiali (plastelin, glina), preoblikuje (žica, plastelin, glina ….) in elastične materiale (elastika …),
  • opazuje spremembe na nebu in vremenske pojave.

MATEMATIKA:

  • šteje kar tako, iz veselja, šteje, ko skače, ko poje pesmice,
  • se igra in izdeluje ritmične instrumente, igra se igre, v katerih zazna ritem in ga ponovi,
  • opazuje, kje vse se pojavijo številke (na igračah, hišne številke in podobno), se igra s telefonom,
  • posnema štetje s prsti pri odraslih in drugih otrocih in se igra s sencami prstov,
  • sortira iz enega pladnja v dve škatlici,
  • se igra z odraslim igre ena meni, ena tebi,
  • opazuje vzorce na oblačilih, igračah, vsakdanjih predmetih, slikah, fotografijah (zidno okrasje, mozaiki, labirinti, grški vzorci, ograje na trdnjavah).

Pripravila: vzgojiteljica Nataša Živkovič

VRTČEVSKI PREDLOGI ZA DEJAVNOSTI V DOMAČEM OKOLJU (Wordov dokument)

(Skupno 152 obiskov, današnjih obiskov 1)